Saturday, August 18, 2018

ඉංදියානුකරණයට ලක්වන දේශීයත්වය

                                     
                            ශී‍්‍ර ලංකාව හා ඉංදියාව අතර අතීතයේ පටන්ම ඉතා සමීප සබධතාවක් පවතියි. විජය කුමාරයා මෙරටට පැමිණීමත් සමඟ එය ආරම්භ වූ බවට පුරාවිද්‍යාත්මක සාක්ෂි පැවතුනද ජනප‍්‍රවාදයේ එන පරිදි බුදුරජාණන්වහන්සේ ජීවමානව සිටි අවධියේ උන්වහන්සේ තෙවරක් මෙරටට වැඩම කර තිබේ. විජය රජුගේ ආගමනයත් සමඟ මෙරට හා ඉංදියාව අතර පැවති සබඳතාවය ශක්තිමත් වූ නිසා පසුව වරින්වර මෙරටට බොහෝ පිරිස් ඉංදියාවෙන් සංක‍්‍රමණය වී තිබේ. එහි ප්‍රබලතම අවස්ථාවක් ලෙස මිහිඳු මහරහතන් වහන්සේ බුදු දහම රැගෙන වැඩමවීම හා සංඝමිත්තා තෙරණිය ශ‍්‍රී මහා බෝධි ශාඛාව රැගෙන වැඩවීම පෙන්වාදිය හැකිය. 

                                     මෙම සංක‍්‍රමණ තුළින් ලංකාවට බුදු දහම මෙන්ම කලා ශිල්ප, කර්මාන්ත, සිරිත් විරිත්, රාශියක්ද දායාද විය. ඒ තුළින් ලාංකිකයන්ගේ භාෂාව, ආගම, සිරිත් විරිත්, ජීවනෝපාය මාර්ගයන්, සාහිත්‍ය, කලාව, අධ්‍යාපනය, දේශපාලනය, ආදී අංශයන් පෝෂණය වූ අතර දියුණු ශිෂ්ටාචාරයක් ආරම්භ විය. ලංකාවේ හා ඉංදියාවේ සංස්කෘතීන් අතර බොහෝ සමානකම් පවතින්නේ මේ හේතුවෙන්ය. අතීතයේ දී ආරම්භ වූ දෙරටේ මිත‍්‍රත්වය රාජ්‍ය තාන්ත‍්‍රික මට්ටමින් අදටත් යහපත්ව පවතියි. එහෙත්  මෙම මිත‍්‍රත්වයම අද වන විට අප සංස්කෘතිය විනාශ මුඛයට ඇද දමා තිබෙන අයුරු කාටත් නොරහසකි. ඒ කෙසේද යත් ලංකාවේ මිනිසුන් අද අඳින්නේ, පළඳින්නේ ඉංදියානු ඇඳුම්ය. සැරසිලි කරන්නේ ඉංදියානු ඌරුවටයි. මේ තත්වයට ප‍්‍රධානතම හේතුව වන්නේ රූපවාහිනිය තුළින් ඉංදීය ටෙලි නාට්‍ය සිංහලෙන් හඬ කවා විකාශය කරවීමයි. එම ටෙලිනාට්‍ය නිර්මාණය කර තිබෙන්නේ ඉංදීය සංස්කෘතියට ගැළපෙන අයුරිනි. මෙසේ හඬ කවන ලද ඉංදියානු ටෙලිනාට්‍ය මේ වන විට ලංකාවේ පෞද්ගලික රූපවාහිනී නාලිකා ආක‍්‍රමණය කර අවසන්ය. සප්නා, මේ ආදරයයි, පේ‍්‍රම දඩයම, සදහටම ඔබ මගේ, ආදරෙයි මං ආදරෙයි, ජෝදා අක්බර් මේ දිනවල විකාශය වන ඉංදියානු ටෙලි නාට්‍ය කිහිපයකි. මෙම ටෙලි නාට්‍ය තුළ  වැඩි වශයෙන් පවතින්නේ පවුල් ආරවුල්, ආදර සබඳතා, අනියම් සබධතා, උගුල් ඇටවීම්, ප‍්‍රචණ්ඩත්වය, ස්ත‍්‍රී ආධිපත්‍ය ආදියයි. මෙම ටෙලි නාට්‍ය තුළින් සමාජයට වපුරන්නේ වෛරය, තණ්හාව, පලිගැනීම, රැවටීම වැනි අහිතකර තත්වයන් මිස සමාජයට ආදර්ශයන් නොවේ. මෙම ඉංදියානු ටෙලිනාට්‍ය රූපවාහිනිය ආක‍්‍රමණය කිරීම නිසා අද වන විට දේශීය ටෙලි නාට්‍ය කර්මාන්තය බිඳ වැටීමක් දක්නට ලැබේ. ඒ තුළින් ටෙලි නාට්‍ය කර්මාන්තය ආශ‍්‍රිතව නිර්මාණය වී තිබූ බොහෝ රැකියාවන් වලටද දොරටු වැසෙන ලකුණු පහල වී තිබේ. දඬුබස්නාමානය, යශෝරාවය, වන වඳුලේ වසන්තය වැනි එදා දේශීයත්වය පිළිබිඹු කරමින් නිර්මාණය වූ ටෙලි නාට්‍ය අද නිර්මාණය නොවන්නේද ඉංදියානු ටෙලිනාට්‍ය සමඟ තරඟ කල හැකි කොපි ටෙලිනාට්‍ය බිහි වන නිසාය. 


                                          මෙම ටෙලිනාට්‍ය වැඩි වශයෙන් නරඹන්නේ කාන්තා පාර්ශවයයි. රාත‍්‍රී හත වන විට රූපවාහිය ඉදිරියේ වාඩි වන කාන්තාව නැවත පියවි ලෝකයට පිවිසෙන්නේ එක දිගට ටෙලි නාට්‍ය පහක් පමණ නරඹා රාත‍්‍රී දහයට පමණය. එම කාලය තුළ ඇයට තම දරුවන් ගැන හෝ ස්වාමියා ගැන හෝ සොයා බැලිමට අවකාශයක් නැත. මෙම ටෙලිනාට්‍ය තුළ සිටින චරිත සෑම විටම සුඛෝපබෝගී දිවියක් ගෙවන බව පෙන්නුම් කරයි. ඔවුන්ගේ ඇඳුම්, ආභරණ, මේකප් වර්ග වලින් මන මෝහනීය තත්වයකට පත් වන ලාංකීය කාන්තාව ඒවා පරිභෝජනයට යොමු වී සිටින්නේ අප සංස්කෘතියට ඒවා ගැළපෙන්නේද නැද්ද පිළිබඳවත් සොයා බැලීමට කාලය මිඩංගු නොකරමිනි. මෙම ටෙලිනාට්‍ය වල එන ප‍්‍රධාන නළුවාගේ සහ නිළියගේ පේ‍්‍රම ජවනිකා අඩුවක් නොවන අතර සිප ගැනීම්, වැළඳගැනීම්, දකින කුඩා දරුවන් පවා පාසලේ දී කතා බහ කරන්නේ පෙර දින රාත‍්‍රියේ නැරඹූ එම සිදුවීම් පිලිබඳවයි. එසේම මෙම ටෙලි නාට්‍ය තුල නිතරම විවිධ උත්සව, සාද පැවැත්වෙන අතර විශේෂයෙන් මංගල උත්සව වල දී ඉංදියානු මනාලියන් අඳින පලදින අයුරු දකින අපේ යුවතියන් ද පාරම්පරිකව උරුම වූ මංගල ඇඳුම ඉවතලයි. එපමණකින් නොනවතින ඇය ටෙලිනාට්‍ය වල දක්නට ලැබෙන මනාලිය මෙන්  ඇයටම වෙන් වූ විශේෂ නර්තනයකින් පැමිණ සිටින්නන් පිනවන්නීය. සාම්ප‍්‍රදායික ලාංකීය මනාලිය සිය මංගල දිනයේ දී ඉතා ලජ්ජාවෙන් , සංවරශීලීව සිටින්නේ  පාරිශුද්ධත්වය ද පිළිබිඹු  කරමිනි. එහෙත් වර්තමානයේ ඉංදියානු ආභාෂය ලබන මනාලිය පරම්පරා දෙකක් ඉදිරියේ සිය නර්තන දක්ෂතා ඉදිරිපත් කරන්නේ හිරි, ඔතප් බිඳිමිනි. එදා ලාංකීය මංගල උත්සවය තුළින් අප සංස්කාතියේ අනන්‍යතාවය පිළිබිඹු කලා පමණක් නොව ඒ තුළින් අනාගත පරපුරට සංස්කෘතික ඉගැන්වීමක් ද සිදු කලේය. එහෙත් අද ඒ සියල්ල ඉංදීය පුහු ආටෝප වලින් වසා අවසන්ය. 

                                 මෙම සංස්කෘතික සෝදා පාළුව ඇති කිරීම සඳහා දැනුවත්ව හෝ නොදැනුවත්ව කි‍්‍රයා කරන්නේ අපගේම යැයි කියා ගන්නා රූපවාහිනී නාලිකාය. ඉංදියාවෙන් ටෙලිනාට්‍යයක් මෙරටට ගෙන්වීමේ වරදක් නැත. වරද පවතින්නේ එය අප සංස්කෘතියට, සභ්‍යත්වයට නොගැළපෙන්නේ නම් පමණි. ඉංදියාවේ ඉතා උසස් ගණයේ ටෙලිනාට්‍ය බිහි නොවනවා නොවේ. එවන් ටෙලිනාට්‍ය ගෙන්වා ප‍්‍රදර්ශනය කර පේ‍්‍රක්ෂකයාගේ රසවින්දනය තුළින් ප‍්‍රඥාව කරා ගෙන යාමට රූපවාහිනී නාලිකා උත්සුක නොවන්නේ ඔවුන් අද එකිනෙකා පරයා නැගීමේ හා තම මඩිය තර කර ගැනීමේ ක‍්‍රීඩාවක නිරත වී සිටින නිසාය. මෙම සංස්කෘතික ඛාදනය නවතා දමන ලෙස අප ඔවුන්ගෙන් ඉල්ලා සිටියොත් ඔවුන් දෙවරක් නොසිතාම සංස්කෘතිය කන්නටදැයි? පෙරලා අපගෙන් විමසනු ඇත.    


2 comments:

When i saw you first

When I saw you first My heart beat was suddenly stopped When I saw your laugh I forgot whole world around me When I saw yo...